Unity Debug.Log() Nedir ?


Unity Debug.Log() Nedir ?

Merhaba arkadaşlar bu yazımda sizlere Unity de genel olarak kullandığımız ufak bir komuttan bahsedeceğim.

Debug.Log bizlere bir kaç yazıyı Unity nin konsol kısmında görmemizi sağlayan yapıdır. 
Örneğin 2 nesne birbiri ile çarpıştığı zaman veya temas ettiği zaman bunu doğrulamak için Debug.Log kullanır ve nesnelerin çarpıştığını konsola yazdırırız.

Unity konsol örnek görseli


Debug.Log() Kullanımı Örnekleri


Sahne açıldığı zaman oyun başladı yazan Debug.Log

void Start(){
Debug.Log("Oyun Başladı");
}

Rastgele oluşturulan sayıyı konsolda Debug.Log ile gösterme

void Start(){
int randomSayi = Random.range(0,10);
Debug.Log("Oluşturulan sayı : "+ randomSayi);
}

Bu kullanımların dışında Debug.Log un bir çok yerde kullanımı vardır ve bu kullanımlar sizlere kalmıştır. Örneğin if ve else ile yaptığınız bir kod satırında if çalışıyor veya else çalışıyor gibi veya for ile sayı arttıkça oluşan sayıyı yazdırmak gibi bir çok yerde kullanabilirsiniz. Hatta ve hatta collider ile hangi nesneye temas ettiğiniz gibi şeyleri de yazdırabilirsiniz.