Unity Random.Range() - Unity Rastgele Sayı Üretme


Unity Rastgele Sayı Üretme

Arkadaşlar bu yazımda sizlere Unity ile girilen 2 değer arasında rastgele sayı üretmeyi göstereceğim.
Unity de rastgele sayı üretmek için Random.Range(min,max) kullanırız ve istediğimiz min, max aralığını girer ve bu kodun rastgele sayı üretmesini sağlarız.

Burada min max aralığı girerken önemli bir nokta vardır ve buna dikkat etmeniz gerekiyor min değerini girdiğiniz değer alınırken max değeri tam olarak alınmaz yani şöyle anlatayım.

Random.Range(1,10) dediğimiz zaman bize 1,2,3,4,5,6,7,8,9 değerinde sayıları üretir ama 10 üretmez. 10 Sayısını da eklemesini istiyorsak Random.Range(1,10+1) veya Random.Range(1,11) şeklinde kullanmamız gerekiyor.

Ben genellikle kullanırken 10+1 şeklinde eklemeyi tercih ediyorum çünkü max kaç üretmek istediğimi +1 ekleyerek belirtmek kodların daha açık olmasını sağlıyor.

Unity Rastgele INT Sayı Oluşturma


void Start(){
int rastgeleSayi;
rastgeleSayi = Random.Range(1,10+1); // 1 ve 10 arasında 1 ve 10 dahil int sayı oluşturur.

}


Unity Rastgele Float Sayı Oluşturma


void Start(){
float rastgeleSayi;
rastgeleSayi = Random.Range(1f,(10+1)f); // 1 ve 10 arasında 1 ve 10 dahil int sayı oluşturur ama oluşturulan sayılar 1.13 , 2.49, 9.54 gibi küsüratlı sayılar olur.

}