Unity scene.buildIndex Nedir ?


Merhaba arkadaşlar bu yazımda sizlere Unity de SceneManagement ile ilgili bir koddan bahsedeceğim kodumuz "buildIndex".
Şimdi gelin sizlerle bu kodun ne işe yaradığına bakalım.

Biliyorsunuz ki Unity de sahneleri "Build Settings" kısmından "Add Open Scene" diyip ekliyoruz ve yanlarında 0 dan başlayıp 0 , 1 , 2 gibi numaralar çıkıyor eklenen sahnelerde işte buildIndex komutu bu numaraya ulaşmamızı sağlıyor.

Geçerli sahnenin index numarasını bizlere getiriyor.
Örnek kodlar ile gelin bunu inceleyelim.


İlk olarak geçerli sahnemizi "Build Settings" kısmından ekliyoruz.
Şimdi gelin geçerli sahnenin index numarasına erişmek için kodlarımızı yazalım.

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
using UnityEngine.SceneManagement;

public class buildIndex : MonoBehaviour
{   
    void Start()
    {
        Debug.Log(SceneManager.GetActiveScene().buildIndex);
    }
}


Kodları sorunsuz bir şekide yazdıysak Console da şöye bir görüntü bizi karşılaması lazım.


Buradaki önemli nokta şudur genel olarak bu kodu geçerli ve aktif olan sahnenin numarasını almak için kullanırız bu yüzden "SceneManager.GetActiveScene()" yazmadan SceneManager.buildIndex tarzı bir yazım ile çalıştırmaya çalışırsak hata alırız.