Unity Mathf.Round Nedir ?


Merhaba arkadaşlar bu gün sizlere Unity de oyun yaparken işimize yarayan bir sayı yuvarlama fonksiyonundan bahsetmek istiyorum fonksiyonumuz "Mathf.Round()" dur.

Daha önceki yazımda sizlere Mathf.Ceil fonksyionundan bahsetmiştim şimdi de Round dan bahsedeceğim.
Yazıya geçmeden önce ikisi arasındak farkı söyleyeyim ilk olarak.

Ceil yüksek sayıya yuvarlarken Round tam sayı yapmaya çalışır ve bunun için 5 i taban olarak alır.

Mathf.Round Nedir ?

Mathf.Round bir sayı yuvarlama fonksiyonudur ve 5 i alarak yuvarlama işlemlerini gerçekleştirir.
0 - 5 arasını (5 dahil) alt sayıya tamamlarken 5 den büyük olan kısımları üstteki sayılara tamamlar.
Gelin kodlar ve çıktıları ile daha iyi anlayalım.
void yuvarla(){
Debug.Log(Mathf.round(10.0)); // 10 Çıktısını verecektir
 Debug.Log(Mathf.round(10.2)); // 10 Çıktısını verecektir
 Debug.Log(Mathf.round(10.7)); // 11 Çıktısını verecektir
 Debug.Log(Mathf.round(-10.0)); // -10 Çıktısını verecektir
 Debug.Log(Mathf.round(-10.2)); // -10 Çıktısını verecektir
 Debug.Log(Mathf.round(-10.7)); // -11 Çıktısını verecektir
 }

Mathf.Round Nasıl Kullanılır ?
Aslında yukarıda nasıl kullanıldığını iyi kötü anlamışsınızdır ama genede anlatalım. Kullanmak için ilk olarak "Mathf.Round("float-double sayi")" şeklinde kodumuzu oluşturuyoruz ve kullanmak istediğimiz yerde çekiyoruz.

 float float_sayi = 5.7f;
  int tamsayi = Mathf.round(float_sayi); // 6 çıktısıını verecektir.