Unity Arayüz Tanıtımı

Unity Arayüz Tanıtımı


Unity Ara yüz Tanıtımı

 Oldukça uzun süreceğini düşündüğüm yazılardan birinden hepinize merhaba bu yazıda sizlere elimden geldiğince Unity ara yüzünden bahsetmek istiyorum ve oyun tasarlarken neyi nerede kullandığımızı iyi kötü anlatmak istiyorum hadi lafı kısa tutup ara yüzümüze geçelim.

Unity UI 1

Unity Oyun Motorunu açtığımızda ilk olarak bizi yukarıdaki gibi bir sayfa karşılayacaktır.
En solda Hierarchy(Hiyerarşi), ortada sahne ve kamera görünümü, en sağda Inspector(Özellikler diyebiliriz sanırım) ortanın altında konsol ve dosyalar en üstte nesneler ile etkileşime geçmemizi sağlayan araçlar ve onun üstünde editör ile etkileşime geçmemizi sağlayan butonlar bulunmaktadır.
Hadi bu objeleri görsel olarak da tanıyalım.

Hierarchy (Hiyerarşi) Paneli

Oyunda kullandığımız ve sahneye eklediğimiz objelerin listelendiği yerdir.

Hierarchy Hierarchy

Sahnemizde yer alan bütün nesneleri burada görebilirsiniz ve burada boşluğa veya bir nesneye sağ tıklayıp yeni objeler ekleyebilirsiniz, var olan nesneyi kopyalayabilir veya silebilirsiniz.
Sağ tıklayıp standart nesneler oluşturmak dışında kendi oluşturduğunuz nesneleri buraya sürükleyerek de sahnenize eklemeniz mümkün.

Inspector Paneli

Oyunumuzda sahnemize eklediğimiz veya eklemediğimiz herhangi bir nesnenin özelliklerini görebildiğimiz, özellikler atayabildiğimiz ve ayarları ile oynayabildiğimiz paneldir.

Inspector Inspector

Bir oyun tasarlarken sanırım en çok işli dışlı olduğumuz panellerden birisi Inspector panelidir. Genel olarak nesneye ait olan bütün Componentleri buradan atayabilir ve ayarlayabiliriz. 
Burada atamanın dışında yöntemler yok mu? tabi ki var örneğin script kullanarak bir nesneye Component atamak mümkündür ama bu şu anın konusu olmadığı için es geçiyorum.
Bir nesneye Component atamak için isterseniz Add Component diyebilirsiniz ya da Script dosyası gibi Componentleri bu Inspector paneline sürükle bırak yaparak da ekleyebilirsiniz.


Scene, Game ve Animator Paneli


Unity Scene Panel
Scene Paneli

Scene Paneli 

Oyun içindeki nesneleri yerleştirdiğimiz ve konumu gibi bilgileri 1 e 1 olarak serbest kamera ile dolanarak ayarlayabildiğimiz alandır.
Daha doğrusu oyuncunun oynayacağı alanı inşa ettiğimiz yer olarak bildirebilirim sizlere
Shaded modunu seçebiliriz ve istediğimiz katmanların görünmesini, istemediğimiz katmanların görünmemesini bu panelde gerçekleştiririz.

Unity Game Panel
Game Paneli

Game Paneli 

oyunu oyuncunun kamerasından gördüğümüz yerdir. Oyunu oyuncu gözü ile bu panelde görülür ve denemelerimizi buna göre yaparız.
Oyunumuzun ekran boyutuna daha doğrusu hangi çözünürlükte nasıl göründüğüne dair görsel dönütleri bu ekran sayesinde alırız.

Unity Animator Panel
Animator Paneli

Animator Paneli

Oyunda kullanacağımız animasyonları Unity ile yapabileceğimiz ve bu animasyonları birbirine bağlayabileceğimiz alandır.

Project ve Console Paneli

Project Dosyası
Project Paneli

Project Paneli

Project paneli projemizde bulunan bütün dosyaları gördüğümüz, hazırladığımız prefabları görebildiğimiz paneldir.
Bu panelde sildiğimiz nesneler bilgisayarımızda çöp kutusuna gönderilir bu yüzden gerçek dosyalar ile oynadığımız yerdir.
Burada bir çok dosya olacaktır ve projeleriniz için benim önerim bu panelde bulunan dosyaları oldukça düzenli tutmanızdır.

Unity Console Panel
Console Panel

Console Paneli

Bu panel bir oyunun yapım aşamasında oldukça içli dışlı olacağınız panellerden birisidir, oyun yapım aşamasında nesnelerin birbiri ile temaslarından emin olmak amacı ile kullanacağınız ve hataların yazdırılacağı alan burasıdır.

Nesneler İle Etkileşime Geçmemizi Sağlayan Araçlar (Toolbars)

Transform Tool

Transform Tools

İçinde Hand, Move, Rotate, Scale, Rect, Move - Rotate or Scale tool ve Edge düzenlemenizi sağlayan araçların bulduğu kutudur.
  1. Hand Tool
    1. Serbest olarak editör üzerinde dolaşabilmenizi sağlayan araçtır
  2. Move Tool
    1. Seçtiğiniz objeyi x,y ve z koordinatlarında hareket ettirebilmenizi sağlayan araçtır
  3. Rotate Tool
    1. Seçtiğiniz objeyi x,y ve z koordinatlarında döndürmenizi sağlayan araçtır
  4. Scale Tool
    1. Seçtiğiniz objeyi x,y ve z koordinatlarında büyültüp küçültmenizi sağlayan araçtır.
  5. Move - Rotate or Scale Tool
    1. Seçtiğiniz objeye yukarıdaki 3 aracın yaptıklarını aynanda yapmanızı sağlayan araçtır.
  6. Edge Tool
    1. Seçtiğiniz objede bulunan Colliderin noktalarını düzenlemenizi sağlayan araçtır.

Unity UI Handle Tools

Toogle Tools

  1. Handle Positions
    1. Seçtiğiniz objenin pivot noktası baz alınarak dönmesini veya merkezinin baz alınarak dönme, hareket etme gibi hareketlerin yapılmasını sağlar.
  2. Handle Rotations
    1. Dönme hareketinin neye göre yapılacağını değiştirdiğimiz araçtır.
  3. Grid Snapping
    1. Aktif edildiği zaman seçili objenin sahne üzerindeki çizgilere yapışarak hareket etmesini sağlar.
    2. Bu özellik genellikle oyunlarda harita üzerindeki nesneler yerleştirilirken kullanılır, birbirinin içine girmesini engellemek vb.. durumlar için.

Editor Butonları

Unity UI Editor Buttons


İşte en çok kullandığımız yerlerden birisi. (Kısa yol tuşlarını ezberlediyseniz orası ayrı..)
Bu panelde bir çok buton ve bu butonların her biri kendi içinde alt alta sıra alıyor gelin bunların hangi panelleri açtığına ve nelere etki ettiğine şöyle bir bakalım.

Unity File

File

  1. Yeni sahne aç
  2. Olan sahneyi aç
  3. Kaydet
  4. Farklı kaydet
  5. Yeni proje oluştur
  6. Olan bir projeyi aç
  7. Projeyi kaydet
  8. Build ayarları (Çıktı ayarları)
  9. Build et ve başlat
  10. çıkış

Unity Edit

Edit

  1. Geri al
  2. Geri almaktan vazgeç, ilerl al
  3. Hepsini seç
  4. Seçilenleri bırak
  5. Seçilenin altındakileri seç (Ailenin çocuklarını seçmek gibi düşünün)
  6. Prefab ı seç
  7. Seçimi dönüştür
  8. Kes
  9. Kopyala
  10. Yapıştır
  11. Çocuk olarak Yapıştır
  12. Kopyala
  13. Yeniden adlandır
  14. Sil
  15. Sahneyi görüntüle
  16. Seçileni görüntüle
    1. Bunu seçtiğiniz zaman objeyi kaydırsanız da sahne hep onu takip edecektir
    2. Tam anlatamadım ama en iyi öğrenme yolu denemektir, denemenizi tavsiye ederim
  17. Bul
  18. Oynat
  19. Durdur
  20. Adım
    1. Bunu da denemenizi öneriyorum
  21. Unity hesabınıza giriş yapın
  22. Unity hesabınızdan çıkış yapın
  23. Sahne vb.. şeyleri kaydedip sonra kısa yol tuşları ile geçiş yapmanızı sağlıyor..
  24. Proje ayarları
  25. Editör ayarları
  26. Kısa yol tuşlarını gösterir
  27. Tüm kullanıcı prefablarını siler
  28. Shader seçenekleri
  29. Grid ayarları
    1. Sahnedeki çizgileri düzenleyebileceğiniz paneli açar
Assets

Assets

Not : Oyunda kullanılan objelere, dosyalara Asset denir.
  1. Asset oluştur
  2. Klasör üzerinde göster
  3. Sil
  4. Yeniden Adlandır
  5. Klasör adresini kopyala
  6. Sahnede aç
  7. Paket yöneticisinde göster
  8. Yeni Assetleri içe aktar
  9. Paketleri içe aktar
  10. Paketleri dışa aktar
  11. Referansı sahnede bul
  12. ...
  13. Yenile
  14. Yeniden içe aktar
  15. Hepsini yeniden içe aktar
    1. Bazen oyunlarımız durduk yere hata verdiği zaman bunu kullanıyoruz.
  16. Prefabı dışarı aktar
  17. ... (Hiç kullanmadım)
  18. ... (Hiç kullanmadım)
  19. ... (Hiç kullanmadım)
  20. Seçili objenin Inspector penceresini açar

GameObject

Hierarchi kısmı ile etkileşim sağlar, obje oluşturmanızı ve düzenlemeler yapmanızı sağlar..

Component

Inspector penceresinde Add Component butonuna basarak eklediğimiz özellikler için ayrı bir obje halinde oyuna eklenmesi için olan menüdür.

Unity Window Paneli

Window

  1. Editörde açık olan panelleri gösterir.
    1. Buradan açık olan panelleri kapatabilirsiniz
  2. Sonraki pencereye geçer
  3. Önceki pencereye geri döner
  4. Katmanları gösterir
  5. Collaborate özellikleri açar
    1. Bu özellikler biraz daha ileri seviye için gereklidir, şu an için bunu bilmenize gerek yok
    2. Bir kaç kelime ile bahsetmek gerekirse Unity servisleri ile bağlantı kurmanızı sağlıyor.
  6. Asset Store
    1. Unity Asset marketini açar
  7. TextMesh Pro
    1. UI da bulunan Text'in biraz daha gelişmiş halidir.
  8. Burası paneller arasında hızı geçiş yapmanızı sağlar
Diğerleri de ses, analiz, UI gibi araçları aktifleştirmek gibi işlere yarıyor..


Help

Unity forumuna gitmeniz, lisansınızı görmeniz, eğer Unity Hub kullanmıyorsanız Unity sürümünü güncellemeniz gibi bazı araçları içerisinde barındıran butondur.

Evet arkadaşlar bu yazımız da burada son buluyor, iyi okumalar..
Eğer merak ettiğiniz veya aklınızın takıldığı bir şey olursa yorum atarak sorabilirsiniz.



Yorum Gönderme

0 Yorumlar