Unity UI Elemanları

Unity UI Elemanları

Unity UI Elemanları

 Merhaba arkadaşlar bu yazımda sizlere Unity de bulunan UI elemanlarından bahsedeceğim.

Unity UI

Bir oyunun oynanıp oynanmayacağında en çok oyuncunun aklını çelen noktalardan birisi UI  sistemidir ki oyun sektöründe UI ve UX olarak 2 parçaya bölünerek oldukça önemli bir yer edinmiştir.

Unity de UI tasarlamak için oldukça eleman bulunmaktadır, gelin bu elemanlara beraber bir göz atalım.

Text 

Text


Unity Text

Oyun içindeki ekranda yazılar yazabilmemizi sağlayan elemandır.

Text kısmında yazımızı yazarız

Character kısmında harfler ile ilgili ayarları yaparız.

  • Font: Harf karakter tipi.
  • Font Style: Kalın ve italik olma durumu.
  • Font Size: Harflerin büyüklüğü.
  • Line Spacing: Satır boşluğu.
  • Rich Text: Zengin yazım biçimi, html kodları kullanabilmemizi sağlar. (<b>Kalın yazı</b>)
Paragraph burada yazının kelimeleri ile ilgili ayarları yaparız.
  • Aligment: Yatay ve dikey konumu.
  • Align By Geometry: Geometrik oranları koruyarak yerleştirir.
  • Overflow: Yazının düşey ve yatay da taşıp taşmayacağı.
  • Best Fit: Yazıyı çerçeveye sığdırmaya çalışır. (Min ve Max değerleri girilmesi gerekir.)
  • Color: Yazı rengini belirlemenizi sağlar.

Image

Image


Unity Image

Image ile oyun ara yüzümüzde resim kullanabiliyoruz. Çok fazla ayarı bulunmuyor bizi en çok ilgilendiren ayarları şunlardır.
  • Soruce Image: Resim dosyası (Assets / Sprite olması gerekiyor.)
  • Color: Resimdeki baskın olan renkleri değiştirmenizi sağlar, Unity de renklendirmek istediğiniz bir karakteriniz varsa beyaz tonları olan yerler burada seçtiğiniz rengi alacaktır.

Button

Button


Unity UI Button

Button ile UI da kullanıcıdan etkileşime girebilecek nesneler için kullanırız, panelleri açmak/kapatmak, sahneleri değiştirmek ve markette ürün almak gibi bir çok amaç için kullanılabilir.
  • Interactable: Tıklanabilir olup olmaması.
  • Transition: Tıklama ile ilgili efektler. (
  • Color Tint rengi ile ilgili animasyon vb.. ile kullanıcıya hissiyat vermenizi sağlar.
  • Sprite Swap daha önceden çizdiğiniz buton durumlarını yerleştirmenizi sağlar.
  • Animation animasyonlar ile hissiyar vermenizi sağlar.
  • )
  • On Clicl(): Buraya kodladığınız scripti bırakırsınız ve scriptten fonksiyon seçerek butona işlem tanımlayabilirsiniz.

Toggle

Toggle


Unity UI Toggle


Button ile benzer görev taşır, genel olarak bool değerleri değiştirmek için kullanılır.

Slider

Slider


Unity UI Slider


Kaydırarak oran seçmemize yarayan elemandır.
Belirlediğiniz min ve max değerleri arasında slideri oynatarak seçimler yaptırabilirsiniz.
En çok kullanıldığı alan strateji oyunlarında asker üretirken tek tek üretmek yerine ya da sayı girdirmek yerine bu çubuk ile kaydırıp sayı belirlemesi.
Markette birden fazla ürün alınabiliyorsa tam sayı değeri girmek yerine slider kullandırtarak seçtirmektir.

Scrollbar

Scrollbar


Unity UI ScrollBar


Ekrana sığmayan elemanları, ekrana sığmayan panelin konumu ile oynayarak ekranda görünmesini sağladığımız eleman. (Web sitelerindeki sağdaki sayfayı kaydırdığımız çubuk.)


Dropdown

Dropdown


Unity UI Dropdown


Açılır menü, kullanıcının menüden eleman seçmesini ve bu sonuca göre değer döndürebilmenizi sağlar.

Input Field

Input Field


Unity UI Input Manager


Yazı alanı, kullanıcıdan - oyuncudan kullanıcı adı ve şifre gibi yazınsal verileri almak için kullanabilirsiniz.

Canvas

Unity UI Canvas

Unity ile UI tasarlarken ayarları en önemli olan yerlerden birisidir, Özellikle mobil gibi birden fazla ekran çözünürlük standartı belirlemiş cihazlar için Canvas düzgün ayarlanması önem arz etmektedir.
Canvas
  • Render Mode: Canvasın nerede ve nasıl render edileceğidir.
  • Pixel Perfect: Pixel Art oyunlarda pixel bozulmasını engeller.
  • Target Display: Hangi ekranda gözükeceği seçilir.
  • Shader Channel: Hangi shader kanalı kullanılacağını seçersiniz.
Canvas Scaler
  • UI Scale Mode: Ekran çözünürlüğünün neye göre belirleneceğini seçersiniz.
  • Scale Factor: Canvas elemanlarının boyutları
  • Reference Pixels Per Unit: Piksellerin çözünürlük referansı

Panel

UI elemanlarını listelemek ve bir arada depolamak için kullandığımız eleman

Scroll View

Scrollbar ile konumunu belirlediğimiz ögedir.

EventSystem

Unity UI EventSystem

UI Elemanlarının animasyon ve diğer işlemlerinin çalışmasını sağlayan Unity tarafından yazılmış ve üzerinde pek değişiklik yapmanızı önermediğim scripttir.

Eğer Input Manager gibi Unity tarafından hazır olarak gelen eklentileri projenizde kullanmak istiyorsanız EventSystem eklemiş olmanız gerekiyor.

Aşağıdaki video ile elemanların bazılarını nasıl kullanabileceğiniz hakkında bilgi edinebilirsiniz.



Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Bir UI örneği videosu gelir mi youtube'a

    YanıtlaSil
  2. Vakit bulduğum bir zaman UI videosu çekmeyi düşünüyorum.

    YanıtlaSil

Yorumları ahlak kuralları çerçevesi içinde kalarak yazınız..