Unity Admob The type or namespace name 'BannerView' could not be found Hatası Çözümü

Unity Admob The type or namespace name 'BannerView' could not be found Hatası Çözümü


Unity Admob The type or namespace name 'BannerView' could not be found Hatası Çözümü

 Hepinize merhaba arkadaşlar bu yazımda sizlere Unity ile AdMob reklamlarını kullanmaya çalışırken karşılaşılan bir hatadan ve çözümünden bahsedeceğim.

Karşılaştığımız hata "The type or namespace name 'BannerView' could not be found" hatta tamamını girmem gerekir ise "error CS0246: The type or namespace name 'BannerView' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)" gibi oldukça uzun bir hata.

Bu hata bir kaç sebepten dolayı çıkabiliyor ilki AdMob paketini Unity üzerine kurmamanızdan kaynaklanıyor ancak buraya kadar gelebilen bir oyun geliştiricisi iseniz reklamlar için gereken eklentiyi kurmayı unuttuğunuzu veya kuramadığınızı düşünmüyorum ancak gene de güncel sürümü indirmek isteyen arkadaşlarım için buraya bağlantı adresini bırakıyorum.

GitHub - Unity AdMob Plugin

Google AdMob Unity Page

Buraya aldığımız hatanın görselini de bırakıyor ve sonrasında hatanın çözüm yollarına geçiyorum.



AdMob Error


Yukarıdaki verdiğim paketi projenize ekledikten sonra gene aynı hatayı alıyorsanız bu sefer çözüm yolumuz şudur.


GoogleMobileAds > Editor 


 konumuna gidin ve

 

GoogleMobileAds.Editor


isimli dosyaya tıklayın ve sağ tarafta Inspector penceresinde Use GUID's i tiklemeniz gerekiyor ve "Platforms" içinde bulunan Android, IOS ve Editor kısımlarına tik atmanız gerekiyor.

Bu tik atma işlemlerinden sonra Inspector penceresinde aşağıda "Apply" butonuna tıkladığınız zaman sorun çözülmüş olacaktır.

Normaldeki hali böyledir tik atılmadan önce.


Unity Admob The type or namespace name 'BannerView' could not be found Hatası Çözümü

Tikler atıldıktan sonra böyle olması gerekiyor.


Unity Admob The type or namespace name 'BannerView' could not be found Hatası Çözümü

Not : Bir başkası tarafından bulunan farklı bir yöntem, eğer ki kütüphaneleri çekerken eksik girilmesi durumunda da bu hatayı veriyormuş ve kütüphane bilgisi düzenlenince hata gidiyormuş. Yukarıda anlatmıştım ancak gene de kaçıranlar ve fark etmeyenler belki yazının sonundaki uyarıdan farkına varabilirler.

Çekmeniz gereken kütüphane "using GoogleMobileAds.Api;" dir ancak siz "using GoogleMobileAds;" olarak çekerseniz hata alırsınız.


Bunlara rağmen sorunu devam eden olursa yorum yazmaktan çekinmesin, bu yöntemlerden farklı bir yöntem ile bu hatayı çözen olursa da çözüm yöntemini yazarsa çok mutlu olurum. İyi günler ve oyunlu günler.

Yorum Gönder

0 Yorumlar