Unity DOTween Nedir? Nasıl Kullanılır?

Unity DOTween

DOTween Nedir?

DOTween, kendi resmi internet sitelerinde yayınladıkları yazıya göre

C# ile geliştirilmiş Unity kullanıcıları için optimize edilmiş, ücretsiz ve açık kaynaklı, tonlarca gelişmiş özelliğe sahip, hızlı, verimli, tamamen güvenli, nesne yönelimli bir animasyon motorudur.

Yani kısaca özetlememizi gerektirirse DOTween, Unity için geliştirilmiş açık kaynak kodlu ve ücretsiz bir animasyon sınıfı - kütüphanesidir diyebiliriz.


DOTween Ne İşimize Yarar?

DOTween ile Unity üzerinde animasyonlar, efektler ve daha bir çok şeyi yapabiliriz.

Ben projelerimde en çok UI tasarımında kullanmama rağmen ara sıra oyununa ve projesine bağlı olarak oyun mekaniklerinde dahi kullandığım oluyor. Hatta neredeyse baştan sona oyunu DOTween ile yazdığım bile oldu ki buradaki bağlantıya tıklayıp mekaniklerinden tutun UI efekt ve animasyonlarına kadar DOTween kullandığım projemi inceleyebilirsiniz.

Anlayacağınız o ki DOTween aslında siz ne amaç ile kullanırsanız o amaç doğrultusunda sizlere kolaylık sağlayacak ve o alanda kullanabileceksiniz. (Büyük çoğunluk ile oyun animasyonları ve efektleri için.)

DOTween Kurulumu

DOTween eklentisini ister kendi resmi internet sitesi üzerinden, isterseniz de Unity Assets Store dan indirip projenize import ederek kullanabilirsiniz.

DOTween - Resmi İnternet Sitesi

DOTween - Unity Assets Store Sayfası

Resmi İnternet Sayfasından İndirmek

DOTween Resmi İnternet Sitesi

DOTween Resmi İnternet Sitesi


Assets Store Üzerinden Eklemek

DOTween Assets Store

Unity Kurulumu

DOTween Unity

İlk olarak Assets Store dan eklemiş isek "Import" u seçiyoruz.

DOTween Unity

Daha sonra gelen kısımda all a bir kere tıklayıp hepsinin seçili olduğundan emin olduktan sonra "Import" butonuna tıklıyoruz.

DOTween Unity

Eğer sorunsuz bir şekilde Import olmuş ise karşımıza böyle bir panel gelecektir. "Open DOTween Utilty Panel" kısmına tıklayıp devam ediyoruz.

DOTween Unity

Karşımıza böyle bir panel gelecektir, burada "Setup DOTween..." butonuna tıklıyoruz.

DOTween Unity

Karşımıza gelen seçim kısmında hangilerini projemizde kullanmak istiyorsak seçiyoruz ve "Apply" butonuna tıklıyoruz. Herhangi bir sorun ile karşılaşmamış isek DOTween projemize sorunsuz olarak eklenmiş demektir.

DOTween Kullanımı

Evet şimdi gelelim basitçe kullanım örneklerine aslında çok fazla örnek vermeyeceğim çünkü oldukça kolay bir kullanımı bulunuyor ve hızlıca kavrayacağınızı düşünüyorum.

Nesnemizi istediğimiz yere götürmek istediğimiz zaman objemiz için "DOMove(Vector3 to, float duration, bool snapping)" komutunu kullanıyoruz.
Objemizde kullanmak için kod satırında, scriptimizde;
 obje.transform.DOMove(gidilecek konum (Vector3), kaç saniyede gideceği (float));
tarzında bir kullanımı bulunuyor.

DOTween ile hazır fonksiyonların kullanımı bu kadar basit.
Kendi Tweenlerimizi oluşturmak istersek "static DOTween.To(setter, float startValue, float endValue, float duration)" tarzında bir kullanımı bulunuyor.

Örnek vermek gerekir ise;
string yazı;
void Start(){
  DOTween.To( () => gozukenYazi, ( yazi ) => gozukenYazi = yazi, "Merhaba Dünya!", 5f );
}
tarzında bir kullanımı bulunuyor.

DOTween Popüler Fonksiyonlar

DOMove(Vector3 to, float duration, bool snapping) 
Objemizi olduğu yerden, belirlediğimiz konuma gitmesini sağlar.

DORotate(Vector3 to, float duration, RotateMode mode) 
Objemizi belirlediğimiz açıya gelene kadar dönmesini sağlar.

DOFillAmount(float to, float duration)
Bu UI da kullandığımız görsellerde "Filled" seçtiğimiz zaman Fill değerini 0, 1 arasında belirlediğimiz konuma gelmesini sağlar.

DOValue(float to, float duration, bool snapping = false)
Slider da veya value değeri alabilen komponentlerin value değerini değiştirmemizi sağlar.

Yazıyı daha fazla uzatmamak adına her fonksiyonu incelemedim ve oldukça sade bir şekilde açıklamaya çalıştım.

DOTween eklentisinin diğer fonksiyon ve özelliklerini buradaki bağlantıdan inceleyebilirsiniz. Aklınıza takılan herhangi bir soru olduğu zaman aşağıda bulunan yorum kısmına sorabilirsiniz. İyi günler dilerim.