Unity Oyunun Arkaplana Alındığını, Kapatıldığını Algılama

Unity Oyunun Arkaplana Alındığını, Kapatıldığını Algılama

Unity Oyunun Arkaplana Alındığını, Kapatıldığını Algılama

Hepinize merhaba arkadaşlar bu yazımda sizlere 3 adet Unity fonksiyonundan bahsedeceğim, bu kodlar kullanıcıların oyununuzu arkaplana alıp başka bir uygulamaya mı geçtiği gibi ufak bilgilerde işinize yarayacaktır.

void OnApplicationFocus

void OnApplicationFocus( bool hasFocus ) {  
// Yapmak istediğimiz işlemler
}

Bu fonksiyonumuz geçerli olarak "true" değerini döndürür ve oyuncunun oyunda olduğunu söyler, ancak oyuncunun oyunu alt sekmeye alması veya herhangi bir mobil cihazda uygulamayı beklemeye alıp başka bir uygulamayı açması durumunda "false" değerini döndürür.

void OnApplicationPause

void OnApplicationPause( bool pauseStatus ) {
// Yapmak istediğimiz işlemler
}

Bu fonksiyonumuz geçerli olarak "false" değerini döndürür ve bu oyuncunun oyunda olduğunu söyler, ancak oyuncu oyunu alt sekmeye alması veya başka bir uygulamaya geçmesi durumunda "true" değeri dönecek ve bu oyuncunun oyunda olmadığı anlamına gelecektir.

Yukarıdaki iki fonksiyon aynı gibi görünmesine rağmen aralarında ufak bir kaç fark bulunmaktadır.

Bu farklılıklardan birisi birinin geçerli olarak "true" diğerinin "false" dönmesidir, bir diğeri ise "Focus" fonksiyonu bilgisayar üzerinde uygulama pencere modunda iken oyun dışında herhangi bir yere tıklamanız durumunda "false" olarak dönüt verirken onApplicationPause ise masaüstüne tıklamanızdan ziyade başka bir uygulamayı tam ekran yapmanız durumunda "true" olarak çalışacaktır.

void OnApplicationQuit()

void OnApplicationQuit()  {
// Yapmak istediğimiz işlemler
}

Bu fonksiyon oyuncunun oyunu kapattığı anda hemen çalışır ve ardından oyun kapatılır. Eğerki oyunda kapatılmadan önce kayıt dosyasına kayıt oluşturmak gibi bir durum isterseniz bunu kullanabilirsiniz.

Evet arkadaşlar bu yazımızında burada sonuna geliyoruz, kafanıza takılan bir durum olur ise veya merak ettiğiniz herhangi bir soru olursa buradan yorum olarak sorabilirsiniz.


Yorum Gönder

0 Yorumlar